- Onze collega's vertellen
Welkom Paul!
Is het jou ook opgevallen? Regelmatig starten er nieuwe medewerkers bij Rioned. We groeien en versterken ons team voortdurend. In deze rubriek gaan we met onze nieuwe collega’s in gesprek. Zo geven we Rioned een gezicht. Deze keer maken we kennis met Paul.
Naam: Paul Mallens
Functie: Accountmanager Inside Sales
Leeftijd: 30 jaar
Hoi Paul, wat is jouw functie bij Rioned? En wat houdt dat precies in?
‘’Hoe cliché het ook klinkt, het is een heel veelzijdige functie en internationaal georiënteerd. We opereren op het snijvlak van sales en techniek. Ik begeleid de order intake en de verwerking van de combinatie-units die bij Rioned geproduceerd worden. En daarnaast ben ik ook het aanspreekpunt voor een aantal van onze internationale distributeurs. We hebben goed contact met onze distributeurs om de service en de verkoop van onze producten in de betreffende landen te realiseren.’’
Kende je Rioned al voordat je op deze functie solliciteerde?
‘’Ik kende Rioned al vanuit mijn rol bij mijn vorige werkgever Groeneveld. Destijds had ik al contact met Rioned als toeleverancier. Op een gegeven moment zag ik via LinkedIn voorbij komen dat ze nieuwe collega’s zochten. Na een aantal goede gesprekken hebben we een rol kunnen vinden die echt bij mij past. Dat was namelijk niet direct de functie waar ik op solliciteerde.
Ik was erg enthousiast en op 1 maart ben ik hier gestart, de dag voor carnaval nota bene. De tweede dag heb ik dan ook maar direct vrij genomen. Omdat Rioned in Tilburg (Kruikenstad) gevestigd is was dat verzoek gelukkig niet vreemd.’’ :-)
Je werkt nu sinds maart j.l. bij Rioned, en voel je je al een beetje thuis?
‘’Absoluut! Het 12 weken durende onboarding programma zorgde ervoor dat ik me snel thuis voelde in de organisatie. Het gaf me structuur om de organisatie en de collega’s goed te leren kennen. En ik waardeer het absoluut dat er de tijd wordt genomen om me kennis te laten maken met alle disciplines, met de klanten en met de producten.’’
Hoe zou je Rioned omschrijven?
‘’Het is een informele organisatie waar hard gewerkt wordt maar op zijn tijd zeker ook tijd is voor een grap en een grol. En je krijgt veel vrijheid om je ideeën en verbeteringen toe te passen waar mogelijk.’’
En hoe is het om bij Rioned op de Customer Service afdeling te werken?
‘’Op de afdeling Customer Service is geen dag hetzelfde. Je bent continue in overleg met verschillende partijen, zowel intern als extern, om zaken geregeld te krijgen. En het blijft natuurlijk continue de uitdaging om de juiste balans te vinden in ieders prioriteiten.
Op de afdeling zelf heerst een heel gezellige sfeer en iedereen heeft wat voor elkaar over. Dat is prettige samenwerken.’’
Wat wil je uiteindelijk graag bereiken bij Rioned?
‘’Ik heb niet zozeer een direct doel voor ogen. Ik vind het vooral belangrijk om goed te zijn in de dingen die ik doe. En dat ik het leuk vind om te doen. Ik vind het leuk om klanten te helpen, zowel op technisch als commercieel gebied. Er zijn genoeg kansen binnen deze organisatie om zowel mezelf als het bedrijf verder te ontwikkelen.’’
En wat doe je in je vrije tijd?
‘’Na een lange dag op kantoor haal ik veel energie uit sporten. Ik loop survivalruns en doe regelmatig mee aan een hardloopwedstrijd. Tussentijds train ik daar regelmatig voor.
En sinds kort werk ik ook als vrijwilliger mee aan de organisatie van de survivalrun in Udenhout. Ik zit in de parcours commissie. Dit houdt in dat ik de organisatie ondersteun op het gebied van logistiek, parcours indeling, startbewijzen, etc. Erg leuk om te doen!''
Paul in actie tijdens de survivalrun in Beltrum
‘’Daarnaast vind ik het ook leuk om in het weekend een festival te bezoeken. Ik houd van diverse soorten muziek. En nu de zomerperiode weer in aantocht is, bezoek ik ook regelmatig een terrasje.’’
Bedankt voor jouw mooie verhaal Paul en veel succes in je nieuwe functie als Accountmanager Inside Sales bij Rioned!
- Onze collega's vertellen